پشتیبانی سایت چیست
نوشته شده توسط : ساحل

امروز هدف داریم در مورد پشتیبانی سایت بنویسیم و بگوییم که حمایت سایت چیست و پشتیبانی سایت شامل چه خدماتی می شود٬ حمایت سایت به چند تقسیم دسته می شود و اگر روزی هدف داشته باشید برای سایت خویش یک فرد یا مجموعه ای را به عنوان پشتیبان سایت برگزیدن کنید باید به چه نکاتی پروا کنید البته قبلا در مورد این جستار مقاله ای را منتشر کرده ایم که می توانید از طریق لینک زیر به آن مراجعه کرده و مطالعه نمایید.

هزینه ماهیانه حمایت سایت، گزینش پشتیبان برای سایت
از آنجایی که سپریدن کارهای فنی سایت، دانش، تجربه و تخصص خویش را طلب می کند. برای همین بهتر هست که این پیشه را به فرد یا گردآور ای بسپارید که فرهنگ و تخصص لازم در این مقوله را دارا باشد. الی بتوانند هرچه زودتر پاسخگوی بیچارگی شما باشند، مشکلات و خطاهایی که در سایت رخ می دهد را رسیدگی و تحلیل کنند و سپس برای رفع آنها اقدامات لازم را اتمام دهند. خیلی از کسان و مجموعه هایی که شما با آنها تصادف میکنید ممکن هست این سوژه را زیاد جدی نگیرند و آنطور که باید برای آن اهمیتی قائل نشوند ولی دیر یا زود متوجه این اشتباه خواهند شد و پرماسیدن نیاز، آنها را زورکردن میکند که یک حامی سایت برای خویش برگزیدن کنند.

توجه کنید که پارامترهای خیلی مهمی در انتخاب حامی برای سایت هست که باید به آنها توجه کنید.

پشتیبانی محتوایی سایت

و ولی سوال اول: پشتیبانی سایت چیست؟
پشتیبانی سایت شامل یک سری خدمات از قبیل: اتمام کارهای روزمره سایت، سپریدن کارهای فنی سایت، اتمام بروزرسانی های مرتب، رفع دشواری ها احتمالی که ممکن هست در سایت به وجود آید، مراقبت و نگهداری از سایت، انجام تغییرات و اصلاحات در سایت و…
به این سری از کارها که لازم هست برای سایت پشتیبانی سایت چیست اتمام شود خدمات پشتیبانی سایت گفته می شود. در ضمن خدمات پشتیبانی تنها به این چند موردی که اشاره کردیم ختم نمی شود، بلکه می تواند باتوجه به نیاز مشتری افزایش پیدا کند.

سوال دوم: پشتیبانی سایت به چند بخش تقسیم می شود؟
پشتیبانی سایت به دو دسته یا به دو شاخه تقسیم می شود:

پشتیبانی فنی سایت
پشتیبانی محتوایی
پشتیبانی فنی سایت به کلیه کارهایی گفته می شود که برای سپریدن آنها احتیاج به تخصص، تجربه و چیرگی هست. اینکارها معمولا با فعالیت حیات اصلی سایت وابستگی مستقیم دارند. به این معنی که اگر کار در زمان خود انجام نشود شدنی هست سایت از دسترس کاربر بیرون شود. و دیگر نتواند خدماتی را به مراجعه کننده ارائه دهد. (زمان سپریدن کارها از اهمیت بالایی برخوردار هست)

پشتیبانی محتوایی سایت به کلیه کارهایی گفته می شود که ارتباط مستقیم به فرآوری محتوا دارد. مثل: قرار دادن مقاله در سایت، تنظیم و فرآوری محتوا برای صفحات مختلف سایت و مواردی از این قبیل.

امیدواریم که از این مقاله نهایت بهره‌گیری را ببرید.





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: